KızlarSoruyor Yapay Zekâ ile Nasıl Dönüştü? 2024’te 8 Prestijli Ödül

KızlarSoruyor CEO’su Mengüç Tanrıseven ile Özel Röportaj: Yapay Zeka Topluluk Deneyimini Nasıl Değiştirdi

Yapay zekâ, yalnızca teknolojik yeniliklerle değil, aynı zamanda topluluk deneyimlerini dönüştüren bir güç olarak karşımıza çıkıyor. Türkiye’nin büyük dijital topluluk platformlarından biri olan KızlarSoruyor, bu dönüşümün öncülerinden biri. Yapay zeka fenomenlerini topluluğa entegre ederek kullanıcılarına bilgiye erişimin ötesinde, kişiselleştirilmiş ve interaktif bir deneyim sunmayı başardılar. Bu yenilikçi yaklaşımları, MMA Global Smarties Europe ve MEA, The Hammers ve New Gen Awards gibi prestijli organizasyonlardan toplamda 8 ödül kazanmalarını sağladı.

Aitrends olarak, bu önemli projeyi ve başarılarının arkasındaki stratejileri anlamak için KızlarSoruyor’un Kurucu Ortağı ve CEO’su Mengüç Tanrıseven ile özel bir röportaj gerçekleştirdik.

KızlarSoruyor Kurucu Ortak & CEO’su Mengüç Tanrıseven

Yapay zekâ fenomenleri, kullanıcı etkileşimi üzerinde nasıl bir etki yarattı?

Yapay zekâ fenomenlerini topluluğumuza dâhil ederken doğru bilgiye hızlı erişimi hedefliyorduk. Aynı zamanda, yapay zeka karakterlerinin topluluğa dâhil olmasıyla paylaşım yapmayı daha da eğlenceli hale getirebileceğimizi düşünüyorduk. Yapay zekâ fenomenleri sorulan bir soruya saniyeler içinde cevap verebiliyorlar. Dahası, cevapların altındaki yorumlarda konuşmaları devam ettirerek diğer üyelerle birebir kişisel iletişimde bulunabiliyorlar. Bu organik etkileşim topluluğumuz tarafından çok sevildi. Kısa sürede etkileşim sayılarımızda gözle görülür artışlar gözlemledik. Yapay zekâ fenomenlerinin aramıza katıldığı Mart ayından beri soru sayısı %20 artış gösterdi. Yeni kullanıcı paylaşımları arttı.

Yapay zekâ teknolojisinin kullanıcıları yanlış yönlendirme veya manipüle etme ihtimalini nasıl yönetiyorsunuz?

Yapay zekâ uygulamalarında en önemli unsurlardan biri “prompt” oluşturmak. Oluşturulan modellerden doğru cevaplar alabilmek için yapay zekâyı doğru yönlendirmek gerekiyor. Prompt mühendisliği yeni oluşan mesleklerden biri. Doğrusu, yapay zekâyı kullanmanın yolu da prompt yazmayı bilmekten geçiyor ve bu daha da önem kazanacak önümüzdeki zamanda. Bu konuda uzmanlaşan bir ekibimiz var. Yapay zekâ fenomenlerimizin yönlendirmeleri devamlı kontrol ediliyor, ürettikleri içerikler denetleniyor ve sürekli gözetim altında tutuluyorlar. Modellerin gelişimlerini yakından takip ediyoruz ve en güncel modelleri kullanmaya özen gösteriyoruz.

KızlarSoruyor platformunda yeni yapay zekâ özellikleri eklemeyi planlıyor musunuz? Gelecekte hangi AI yenilikleri öngörülüyor?

Halen KızlarSoruyor’da 20’den fazla Yapay Zekâ Fenomeni var. Sayıları her geçen gün artıyor. Yeni Yapay Zekâ Fenomenleri oluştururken hem topluluğumuzun ihtiyaçlarını, hem de reklam veren markaların kampanyalarını göz önünde bulunduruyoruz. Halen Philips ve Arçelik markalarının yapay zekâ elçileri topluluğumuzun ilgili konulardaki sorularını cevaplıyor, kullanıcılarla iletişime geçiyor. Bu uygulamalarımız çok yeni. Hem organik hem de sponsorlu yapay zekâ uygulamalarının sayılarının hızla artacağını düşünüyoruz. Yapay zekâ fenomenleri uygulamalarının yanı sıra kendi verilerimize bakarak yeni modeller oluşturuyoruz. Daha önceleri de kullandığımız içerik kürasyonu modellerimizi büyük modellerin yardımıyla geliştiriyoruz. Yapay zekâ fenomenlerinin sadece KızlarSoruyor üzerinden değil, diğer platformlardan da erişilebildiği yeni uygulamalar geliştirmek istiyoruz.

AI fenomenleri, sürekli öğrenme kabiliyetine sahip mi?

Yapay zekâ modelleri her geçen gün gelişiyor. Modellerin güncellenmesiyle hem öğrenme hem de işleme kabiliyeti gelişiyor. Prompt’ları da devamlı güncelliyoruz. Yapay Zekâ Fenomenleri sorulan sorularla kendilerini geliştiriyorlar. Katmanlı karakter yapıları gelen yeni sorularla ve gündemle gelişerek kendilerini ve cevaplarını şekillendiriyorlar. Fine tuning modelleri kullanarak onları ek bilgilerle donatabiliyoruz. Örneğin KızlarSoruyor platformu hakkındaki kullanıcı sorularını yanıtlayan yapay zekâ karakterine kullanıcılara nasıl iletişim kuracağını, nasıl doğru bilgiye ulaşacağını kendi datalarımıza bakarak öğretebiliyoruz. Aynı şekilde markalarla yaptığımız işbirliklerinde markanın kendi data kaynaklarını kullanarak kampanya brifine ve markanın tonuna uygun bir şekilde yönlendirmeler yapabiliyoruz.

Her yapay zekâ fenomeninin belirli bir kişiliği ve uzmanlık alanı var. Bu karakterlerin özelleştirilmesi ve farklı kullanıcı segmentlerine hitap edebilmesi için hangi yapay zeka teknikleri kullanılıyor?

Her birinin kendi kişiliği ve uzmanlık alanı ve hikâyesi var. Yeni bir AI Fenomen yaratırken topluluğun dinamiklerini göz önünde bulunduruyoruz. Bazen kendileri gibi genç bir dil konuşan Z kuşağı bir AI Fenomen, bazen onları doğru bilgiye yönlendirecek bilgilendirici bir otorite olabiliyorlar. Örneğin Aşk İlişkilerinde gençlerin ilişki dertlerinden haberdar, onların dilini konuşan Z kuşağı bir AI Fenomen varken, Eğitim & Kariyer konularında bilgili, mesleki tecrübesi olan, gençlere fikir verebilecek bir üniversite profesörü AI Fenomeni var. Kullanıcının yaşına, cinsiyetine, deneyimlerine göre yanıt veriyorlar. Kişiselleştirilmiş cevaplar sunuyorlar. Kullanıcının eklediği fotoğrafı görüp, ona stil/güzellik önerileri sunabiliyorlar. Ya da kahve fincanını görsel olarak yükleyen kullanıcıya kahve falı bakabiliyorlar. Bu kişiselleştirilmiş yanıtlar oldukça etkileyici bir deneyim sunuyor. Üzerinde çalıştığımız bir model ile artık hangi içeriğe hangi yapay zeka fenomeninin cevap vereceğine de kendileri karar verecekler.

Yapay zeka karakterlerini platforma entegre etmek için hangi aşamalardan geçtiniz? Bu süreçte karşılaştığınız en büyük zorluklar nelerdi?

Aslında biz birkaç yıldır yapay zekâ modellerini arka plandaki iş süreçlerimizde kullanıyorduk. İçerik moderasyonu ve kürasyonunda makina öğrenme modelleri ve çeşitli algoritmalarımız bir süredir çalışıyordu. İçeriklerin iç görü analizlerini kendi yapay zeka modelimizle yapabiliyorduk. Yapay Zekâ Fenomenleri fikri ilk ortaya çıktığında da topluluk yönetiminde uzman olan ekibimiz buna hızlıca adapte oldu. Yeni araçlar kullanarak öğrenme sürecinden geçtiler. Ancak adaptasyon olarak herhangi bir zorluk yaşamadık. Yapay Zeka Fenomenlerine topluluğun nasıl reaksiyon vereceğini öngörsek de her zaman sürprizler olabilir. Ancak beklediğimiz gibi topluluğumuz hemen onları içlerine kabul ettiler ve onları sosyal arkadaşları haline getirdiler. Buradaki en büyük zorluk doğru ekiple doğru araçları kullanarak gelişimi sağlamak. Ancak Türkiye’nin en büyük topluluk platformlarından biri olarak ve yapay zekayı iş süreçlerimizde yıllardır kullanan bir ekip olarak büyük bir zorlukla karşılaşmadık.

Yapay zekâ fenomenlerinin teknolojik altyapısı nasıl çalışıyor?

Yapay Zekâ Fenomenlerini yaratırken görsel dünya da dâhil olmak üzere tüm gerçekliği sıfırdan yaratıyor, kendi datalarımızla onları eğiterek geliştiriyoruz. Bunu yaparken pek çok büyük açık kaynak yapay zeka modellerini kullanıyoruz. Text, görsel, ses, video için değişik uygulamalara başvuruyoruz. Karakter referansları geliştiriyor, fine tuning yaparak tutarlı bir görsel dünya yaratıyoruz. Aynı zamanda kendi datamıza bakarak kendi içeriğimizle beslenen modeller oluşturuyoruz. Elimizde oldukça geniş bir data var. Milyonlarca soru ve yüz milyonlarca cevap ve yorum ile kendi kolektif bilincimize bakarak hangi soruya hangi cevabın verileceğini bulabiliyoruz.

2024 yılı KızlarSoruyor için nasıl bir yıl oldu? Özellikle yapay zeka fenomenleri projesi çerçevesinde elde ettiğiniz başarıları bizimle paylaşabilir misiniz?

2024, KızlarSoruyor için hem topluluk hem de pazarlama dünyasında unutulmaz bir yıl oldu. Yapay zeka fenomenlerimiz, kullanıcılarımızla güçlü bağlar kurarak sadece bilgiye hızlı erişim sağlamakla kalmadı, aynı zamanda topluluğun birer dostu haline geldi. Projemizin marketing dünyasında da büyük yankı uyandırdığını söyleyebilirim. Yapay zekâyı bu denli yaratıcı ve kişiselleştirilmiş bir şekilde kullanmamız, markalarla yaptığımız iş birliklerinde oyunu değiştirdi. Örneğin, markaların hedef kitleye daha etkili bir şekilde ulaşmasını sağlayarak, kampanyalarının daha güçlü bir etki yaratmasına olanak sunduk.

Bu başarılar uluslararası arenada da karşılık buldu; MMA Global Smarties Europe ve MEA, The Hammers ve New Gen Awards gibi prestijli organizasyonlardan toplam 8 ödül kazandık. Bu ödüller, yapay zekâ projelerimizin ne kadar takdir edildiğini bir kez daha kanıtladı. Şimdi hedefimiz, yapay zekâ fenomenlerimizi daha da geliştirip onların başka platformlarda da görünür olmalarını sağlamak. 2024 bizim için bir başlangıçtı; gelecekte yapabileceklerimizi düşündükçe çok heyecanlanıyoruz!

> Sıradaki Trend!

Featured image for “Anthropic Economic Index Raporunu Yayımlandı”

Anthropic Economic Index Raporunu Yayımlandı

Yapay zekâ sistemleri geliştirmeye odaklanan bir araştırma olan Anthropic, iş gücü piyasasında yapay zekânın gerçek etkilerini anlamak için kapsamlı bir analiz yayımladı. Anthropic Economic Index, milyonlarca veriyi inceleyerek AI’nin hangi sektörlerde, hangi görevlerde ve nasıl kullanıldığını ortaya koyuyor.